حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل با بیان اینکه برخی میگویند چالش هزینه دارد؛ افزودند: دولت سعودی برای اینکه با رییس جمهور جدید آمریکا سازش کند مجبور می شود بیش از نیمی از بودجه خود را در خدمت آمریکا قرار دهد.

مهمترین محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح ذیل است:

* برخی عقلانیت را در این می دانند و اشتباه میکنند و میگویند چالش هزینه دارد، بله! اما سازش هم هزینه دارد. شما ملاحظه کنید دولت سعودی برای اینکه با رییس جمهور جدید آمریکا سازش کند مجبور می شود بیش از نیمی از بودجه خود در خدمت آمریکا قرار دهد. چالش اگر عقلای و منطبق با منطق باشد هزینه اش کمتر از سازش است. اینگونه نیست که قدرتهای توطئه‌گر به حدی قائل باشند.

* این قدرتی است که در اختیار ماست که انسانهای سالم و جوان را بسیج کند و پیش ببرد.ما به این قدرت احتیاج داریم و تا سالهای متمادی احتیاج خواهیم داشت. دشمنان ما بیکار نیستند، تا امروز نتوانستند ما را عقب بزنند اما دشمن در کمین است. رئیس جمهور آمریکا در نظام منحط غرب می ایستد در کنار رئیس قبیله و رقص شمشیر میکند آن وقت به ۴۰میلیون رای در انتخابات ما ایراد میگیرد. شب و روز یمن را بمباران می کنند، در کوچه و مسجد و خانه ها مردم را میکشند و بمباران میکنند آنوقت اینها پهلوی آنها میایستند و با آنها مغازله میکنند و بقیه را محکوم می کنند! انقلاب را بزرگ و گرامی بدارید ارزشهای انقلاب را به معنای واقعی کلمه زنده و احیا کنید.

* نکته ای را عرض کنم در دهه ۶۰، دهه اول پیروزی انقلاب و حیات با برکت امام(ره)، دهه ۶۰ دهه مظلوم است، دهه تعیین کننده در سرنوشت ایرانی و حساس و ناشناخته است و اخیرا توسط برخی از صاحبان بلندگوها مورد تهاجم قرار میدهند. دهه ۶۰ دهه جنگ تحمیلی است که ۸ سال صرف جنگ تحمیلی علیه ایران شد. دهه ۶۰، دوره افتخارات بزرگ و دهه تجزیه طلبی است. دهه ۶۰ دهه حوادث بزرگی است که در کشور اتفاق افتاد و ملت ما آنچنان محکم ایستادند که بر همه اینها پیروز شدند. دهه ۶۰ دهه حوادث بزرگی است که در کشور اتفاق افتاد و ملت ما آنچنان محکم ایستادند که بر همه اینها پیروز شدند. توصیه میکنم به همه کسانی که اهل فکر و تامل هستند جای شهید و جلاد عوض نشود . ملت ایران در دهه ۶۰ مظلوم واقع شد.

* مسئله مهم انتخابات ریاست جمهوری بود که باید از یکایک کسانی که آمدند و بیش از ۴۱ میلیون رای را در صندوق ها ریختند از صمیم قلب تشکر کنم. رای مردم نشانه اعتماد به جمهوری اسلامی شد. البته برخی از روی کج فهمی انکار میکنند و میگویند رای مردم ربطی به تایید نظام اسلامی ندارد ! چرا؟ وقتی در چهارچوب نظام رای میدهد یعنی این چارچوب را قبول میکند و اعتماد میکند و آن را کارآمد میداند. این رای اعتماد به نظام اسلامی بود. خوشبختانه شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید کرد، البته گفتند تخلفاتی انجام شده است و باید دنبال کنند هر چند درنتیجه تاثیری نداشت، ولی تخلفات به طور جدی پیگیری شود تا در انتخابات دیگر تخلف اتفاق نیفتد. باید از تخلف جلوگیری شود و چشم ها را نسبت چون اگر جلوی تخلف را نگیریم تکرار می شود.

* اگر یک حقیقتی بارها تکرار نشود و با جزئیات و خصوصیات ذکر نشود، گمان تحریف این حقیقت به‌مرور وجود دارد. اکثر شما می‌دانید که انگیزه‌هایی برای تحریف شخصیت امام و تحریف انقلاب که بزرگ‌ترین هنر امام بزرگوار بود وجود دارد. ما باید حقایقی را که در باب امام و در باب انقلاب گفتیم تکرار کنیم تا مجال تحریف را از تحریف‌کنندگان بگیریم.

* امام یک جذابیت‌های شخصی داشت؛ یک جذابیت‌هایی در شعارهای امام وجود داشت؛ این جذابیت‌ها آن‌قدر قوی بود که توانست قشرهای مختلف مردم را از جوان‌ها وارد میدان کند. امام دارای یک شخصیت بسیار قوی و بسیار مستحکم بود. امام دارای صراحت بود، دارای صداقت بود. همه‌ی مخاطبان امام در گفته‌ی او احساس صداقت می‌کردند. امام ایمان و توکلش به خدای متعال در رفتار و گفتار او به‌طور مساوی نمایان بود.

* بخشی از جذابیت امام مربوط به اصولی بود که امام ارائه می‌کرد. ازجمله‌ی چیزهایی که امام به مردم ارائه می‌کرد اسلام بود؛ اسلام ناب محمدی. اسلام ناب یعنی اسلامی که نه اسیر و پابند تحجر است، نه اسیر و پابند التقاط است. امام در دورانی که هم تحجر وجود داشت هم التقاط وجود داشت، اسلام ناب را مطرح کرد؛ این برای جوان مسلمان جذاب بود. ازجمله‌ی مبانی امام، «استقلال»، «آزادی»، «عدالت اجتماعی»، «عدالت اقتصادی» و «بیرون آمدن از چنبره‌ی سلطه‌ی آمریکا» بود. این‌ها مبانی امام بود. این ها همه جذاب است.

* نام امام گره‌گشا است؛ علاوه بر اینکه اصول امام یک اصول تمام‌نشدنی و کهنه‌نشدنی است. بنابراین امروز هم شعار «عدالت اجتماعی و اقتصادی»، شعار «استقلال»، شعار «آزادی»، شعار «مردم‌سالاری»، شعار «جداشدن از چنبره‌ی آمریکا» برای جوان‌های ما جذاب است. ما البته در برخی از این شعارها انصافاً عقب هستیم. ما در مورد عدالت اجتماعی عقبیم، در مورد تحقق برخی از مبانی و اصول اسلامی عقب‌ماندگی داریم؛ این را انکار نمی‌کنیم. اما همت ما و هدف ما و آرمان ما همین است. این برای نسل جوان جذاب است؛ بلکه برای نسل جوان کشورهای دیگر به‌خصوص کشورهای اسلامی جذاب است؛ این قدرت بسیج‌کنندگی انقلاب است. من این را می‌خواهم بگویم: مسئولان کشور، فعالان سیاسی کشور، از این قدرت بسیج‌کنندگی انقلاب غفلت نکنند. این نعمت بسیار بزرگی است.

* در تبلیغات و مناظرات بداخلاقیهای هایی شد و برخی دستگاههای کشور مورد اتهام واقع شدند. گذشته ها گذشته است و نباید ادامه یابد. ملت چه گروهی که نامزد آنها رای آورده چه رای نیاورده است از خود بی جنبگی نشان ندهند، برخی اگر برنده هم شوند اگر بازنده هم شود بی ظرفیتی نشان می دهند. خوشبختانه در این انتخابات بر خلاف سال ۸۸ از خود ظرفیت نشان دادند، دیدیم که سال ۸۸ چه مشکلاتی را برای کشور پدید آوردند. در مسایل داخلی دولت محترم به تولید و اشتغال اهمیت ویژه دهد. طبق قانون اساسی رئیس جمهور از امکانات گسترده ای که در اختیار دارد، ظرفیت‌های داخلی را بالفعل کند و هیچ درنگی در عمل به وعده ها صورت نگیرد. در مقابل تحریمها آمریکا کشور را مقاوم سازی کنند. از مسئولین درباره مسائل مهم بین المللی باید صدای واحد شنیده شود، نباید چندصدایی باشد

* می شنوم گاهی اوقات برخی در مقابل شعارهای انقلاب مفهوم عقلانیت را عنوان میکنند انگار که عقلانیت مقابل انقلابی گری است. نگاه انقلابی گری است که میتواند حقایق را به ما نشان دهد. امروز رییس دولتهای اروپایی آمریکا را غیرقابل اعتماد میدانند، امام این را سی و چند سال قبل معرفی کرد. این عقلانیت است. عقلانیت تکیه به مردم و نیروی داخلی و توکل به خداست.

* این‌طور نیست که قدرت‌های توطئه‌گر به یک حدی قانع باشند، یک حدی را مشخص می‌کنند، ما این را در این تعاملات چند سال اخیر تجربه کردیم، حدی را مشخص می‌کنند و تازه مطالبه جدید را مطرح می‌کنند، این متوقف نمی‌شود، انقلابی‌گری یعنی مسئولین کشور، هدف‌شان را راضی کردن قدرت‌های مستکبر قرار ندهند و هدف‌شان را راضی کردن مردم و تقویت عناصر فعال در کشور قرار بدهند.

* متاسفانه در ماه مبارک رمضان، برادران ما در برخی از کشورها به شدت دچار مشکل هستند، در یمن، بحرین، سوریه و لیبی مسلمانان با دهان روزه دچار این مشکلات عظیم هستند، در یمن دولت سعودی شب و روز بمباران می‌کند، دولت سعودی بداند اگر 10 سال دیگر، 20 سال دیگر هم این روش را پیش بگیرد، بر مردم یمن پیروز نخواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








دسته بندی : ولایت عشق ,  اقتدار ملی ,   ,   ,