فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در 9 دی هم در حالیکه این ویژگی مشترک برجسته است افزود: این روز نماد بصیرت است، چراغی است برای گم نکردن راه در غبار فتنه ها، ملاکی است برای حرکت درست، هشداری است برای گزیده نشدن دوباره از یک سوراخ، مهر تأییدی بر موفقیت به شرط اطاعت از رهبری و اعتماد به مردم در شرایط سخت است.

وی نهم دی‌ماه را حاوی عبرت‌ها و درس‌های فراوانی برای نسل فعلی و نسل آینده خواند و یادآور شد: ملت متکی به خدا و امت امام حق، پیروز و سربلند و روسفیدند و از سویی یقین بدانید دل خوش کردن به دشمن باعث روسیاهی و سرافکندگی و شکست خواهد شد.

سرلشکر موسوی با تأکید بر اینکه بصیرت نه به سن و سال است و نه به پست و مقام و نه به درجه علمی، گفت: بصیرت در دلهای با تقوا است که در بزنگاه حوادث و پیچ های خطرناک و چندراهی های سخت تصمیم گیری، راه روشن و تصمیم صحیح را جلوی پای انسان می گذارد. در همین راستا این روز بزرگ و یوم الله را گرامی می داریم و از خداوند بزرگ می خواهیم در راه تبعیت از مقام معظم رهبری ما را بصیرت عطا فرماید و پایدار نگهدارد که اگر به اندازه چشم بر هم زدنی به خود واگذار شویم از عاقبت خود بی خبریم.

وی با اشاره به موضوع همایش، تصریح کرد: بنده بارها در جاهای مختلف عرض کرده ام نظریه های دفاعی حضرت آقا را به دلایل متعدد بی نظیر می دانم. ما صاحب نظران زیادی داریم از چند هزار سال پیش تا امروز ولی هرکدام در یک یا چند بعد برجسته اند و اصطلاحاً هیچکدام جامع الاطراف نیستند؛ بعضی نظامیان برجسته ای هستند، یکی فیلسوف توانایی است، دیگری نویسنده و پژوهشگر قابلی است و الی آخر. اما اینکه یک نفر صاحب نظر نظامی باشد، خود در سمت های مختلف در جنگ و دفاع شرکت موثر داشته و دارای تجربه گرانسنگ جنگ ها بوده، اهل مطالعه دقیق و عمیق تاریخ باشد، در قانون گذاری، سیاست گذاری، طراحی و اجرا در عرصه های سیاسی و نظامی حضور تعیین کننده داشته باشد، در توجه دقیق به مسائلی مانند اقتصاد جنگ خبره باشد، جنبه های مختلف فیزیکی و غیر فیزیکی و معنوی و مادی جنگ را لمس کرده و بر آن اشراف داشته باشد و مواردی از این دست، ما صاحب نظری را به جز حضرت آقا سراغ نداریم.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: حال اگر به این ویژگی ها اضافه کنیم که این شخصیت مجتهد جامع الشرایط هم باشد، این خصوصیات یک مرتبه فاصله را با سایرین بسیار زیاد می کند. وقتی این شخصیت، ادیب و دارای استعداد و توانایی ای باشد که بتواند این نظریه ها را زیبا، رسا و قابل درک به جویندگان منتقل کند، آنوقت است که ما از دید یک پژوهشگر عرض می کنیم؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا در بین صاحبان نظریه های دفاعی بی نظیر هستند و یا اگر بخواهیم احتیاط کنیم بنده عرض می کنم من به شخص دیگری همطراز ایشان نرسیده ام.

امیر سرلشکر موسوی افزود: منظر دیگر این بی نظیربودن، تدبیر داشتن هم برای جزئیات و هم برای کلیات است، ما آدم هایی داریم که مثلاً تا سقف گردان علامه اند، اما برای گردان به بالا ساکتند و یا بهتر است ساکت باشند. آدم هایی داریم که نظرات راهبردی خوبی می دهند و داده اند اما اگر از خودشان بپرسید این نظریه وقتی به سطح تیپ، در دریا و در هوا برسد چگونه باید اجرا شود ساکتند.

وی با اشاره به اینکه ما از فرماندهی معظم کل قوا در خصوص جزیی ترین اقدامات تا چگونگی موضع درست در میان آتش یک جنگ منطقه ای، بلکه بحران های بزرگ جهانی تدبیر داریم ، خاطر نشان کرد: وقتی یک فرمانده گردان، یک فرمانده زیردریایی و یا یک عنصر عملیاتی پدافندی یا موشکی محضر ایشان شرفیاب می شوند با یک درس جدید بیرون می آیند یا در سطح گسترده تر هنگامی که رئیس یک کشور بزرگ هم می آید وقتی که بیرون می رود دریچه جدیدی را به روی خود باز شده می بیند. بنابر این باید خداوند را به خاطر داشتن چنین فرماندهی شکرگذار بود


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: